tisdag 26 oktober 2010

Solen skiner och himlen är så otroligt blå









Tänk om alla höstdagar kunde vara såhär underbara.
Nätterna är stjärnklara och frostigt kalla, men när dagen gryr bjuds vi på strålande solsken och en frisk och klar luft.
Jag har alltid haft svårt för hösten förut, men vad kan man annat än att älska den, när vi erbjuds dessa ljuvliga dagar.


Jag startade denna underbara dag med mindfulness-träning.
Det är en slags träning i medveten närvaro,(att lära sig vara medveten i vad som sker och ta vara på livet som det är just här och nu)
Än så länge är jag bara nybörjare, men med tre veckors daglig träning tycker jag mig redan nu känna att jag blivit både lugnare och mer harmnisk och jag har lättare för att ta saker för vad de är.
Jag kommer säkert att skriva en hel del om mindfulness framöver. Till dig som blir nyfiken på vad det är säger jag bara: Prova på! Det är verkligen något som jag kan rekomendera.

När jag kom hem passade jag på att ta en lång promenad i solen med min underbara hund.
Nu ska han och jag gå ut och träna lite innan mörkret faller på. Sen när husse kommer hem är det dax för lite kvällsmat.
-Men jag är tillbaka imorn igen.


Ha en fortsatt trevlig kväll.



1 kommentar:

  1. Hejjj...det är din bästa morbror å moster..som har sett din jättefina sida och bilderna.
    Ha det gott...kramisar från oss i storstan.

    SvaraRadera