onsdag 24 november 2010

Jul-"piff"...

Idag kommer det ett par bilder till från "favvo"-rummet på övervåningen. Jag ändrade om lite på den vackra kistan som är efter pappas faster. 


En av mina kandelabrar fick flytta hit,
tillsammans med en glas-skål full av vintriga kottar
och ett silverhalsband. 



Sett från sidan...



Silverhalsbandet



Skålen med vintriga kottar, lite snören och min hemmagjorda tändsticksask. 


-Igår blev det mycket jul-"piff"!
Nu när det känns som att man äntligen får börja, så vill man aldrig sluta. Jag har tittat igenom vilka dukar jag vill ta fram i år och bestämt vilka gardiner det skall bytas till. Några av julstjärnorna är upphängda i fönstren och granarna står på var sida om stora trappan.

I går gjorde jag extra mysigt i hallen där det ska bli en vit jul i år. Jag har börjat julpiffet med ett par av våra mjuka och goa lammskinn, en nötkrans på dörren, vita spetsgardiner och lite belysning. Sen får vi se vad jag får mer för idéer.
Bilder kommer så fort jag har fått in dem i datorn...

Idag försöker jag att fundera ut hur jag tänker mig att resten av huset ska bli. 
Snart dax att ta in lite granris och inhandla lite julblommor, så man får in den rätta juldoften i huset.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar