måndag 29 november 2010

Kyligt, kyligt...men vackert!


När jag vaknade var det minus 13 grader ute och när jag kom ner visade det sig att det bara var 14 grader varmt inne. Det var bara att sätta igång och börja elda. Sådana här dagar inser man att det inte bara är fördelar med att bo i ett gamalt hus.

Promenaden med Diezel var lika isande kall som jag hade föreställt mig. Nordanvinden ven och kylde ansiktet men jag njöt ändå. Dagar som denna är himlen riktigt blå och inte ett moln så långt ögat kan nå. Snön gnistrar i solens strålar, det är bländande vitt och allt blir så otroligt vackert.

Just nu är jag så glad över att jag avklarade morgonpromenaden tidigt, nu kan jag vara inomhus och njuta av det vackra jag ser genom fönsterrutan i stället.

Idag tänkte jag visa ett par bilder från hallen, där julen får gå i nyanser av vitt i år:

 
 
Nötkransen brukar alltid få bo på utsidan av ytterdörren.
Men i år fick jag för mig att jag ville klä insidan
med något vackert.
Och inomhus äter ju inte fåglarna upp den heller.




   Morfars spetsgardiner fick komma upp i år och stolarna
klädde jag med våra egna mjuka och goa lammskinn.
Förra årets julfynd var dessa vackra kökshanddukar
från Ica, med texten God Jul.


 

De passade så bra på stolarna i hallen,
för att få till den rätta julkänslan.
Så tyckte jag att de tog upp färgen på tapeten så bra.
Ett grått pappersnöre fick se till att lammskinnet
och handuken håller sig på plats.


Hoppas ni alla får en trevlig måndag.

1 kommentar:

  1. Morfar ler....
    .. nu när han ser att du använder hans
    gamla gardiner.

    Kramiz

    SvaraRadera