söndag 21 november 2010

Söndagen avklarad...

Diezel 10 veckor

Jag började denna söndag med sovmorgon sen har det varit fullt upp hela dagen.
Kl 09:20 åkte jag och Diezel hemifrån för att halka oss fram till collieträffen som vi skulle på idag. Det var meningen att vi skulle få testa att vilt-spåra, men det får bli till våren när vädret tillåter. 

Det blev en otroligt mysig förmiddag i alla fall. Ett par härliga skogspromenad tillsammans med 10st collier och deras mattar/hussar. På gärdet blev det collierace och massor av hundbus och när vi kom tillbaka bjöds det på korvgrillning.
Där träffade vi lilla Ludde, en urhärlig collievalp på 14veckor. Han var så otroligt söt och goo. Jag blev sååå valp-sjuk, så jag var tvungen att leta fram lite valpbilder på Diezel.

Efter träffen bar det av hemåt för att ta en snabbdusch, byta om och fara vidare på dop. Det var min sambos yngsta brorson som blev döpt till Erik Ludwig Herman. Ett jättefint dop, i en jättemysig kyrka, med en hel hög busiga barn. Efter kyrkan bjöds det på mat, supergoda pajer och senare dopkaffe. 

Jag är riktigt trött efter denna härliga söndag, som bjöd på både det ena och det andra. Så ikväll blir det sängen tidigt.

  Dröm sött mina vänner...

1 kommentar: