tisdag 2 november 2010

Välkommen in



Välkommen in i vår hall...



Tittar in en liten snabbis till i dag.

Tänkte bjuda på ett par bilder från våran hall. Den här gamla ek-skänken har gått i arv och alltid följt huset som vi bor i. 
Jag är jätteglad över att alla gamla fina möbler (som alltid har stått här i huset) har fått stanna kvar. 

Jag älskar gamla möbler och är en flitig blocketspion. Fyndar ofta massor av bra saker. Har bland annat fyndat gamla fina ekstolar, en jättevacker gungstol, ett TV-skåp och vilfåtöljer till vårt uterum. Gillar även loppisar, där både det ena och andra kan följa med hem. 
-Om det är något jag inte gillar som det är, så brukar jag alltid fixa till det på ett eller annat vis. Bara en sån sak som lite vit färg kommer man väldigt långt med.

Mammas och pappas vindsrensningar brukar inte heller vara så dumma. För ett par år sedan skulle de slänga pappas gamla högtalare.
En riktigt fin gammal högtalare i mörk marmor, med lejonhuvuden på sidorna. Jag fick en liten ide, som alltid. 
Så numera tjänstgör den som klocka och för tillfället har den fått hedersplatsen på den gamla ek-skänken, i stora hallen.


Vi ses imorn...


Det här är den gamla högtalaren, som numera tjänstgör som klocka.


Närbild på den gamla högtalaren


I den vita hyllan.



Lampan i fönstret.



1 kommentar:

  1. Kanon bilder :) Vad kul att få se hur vackert det är i ditt hem:)
    Ha en bra kväll:)

    SvaraRadera