tisdag 28 december 2010

Idag hamnade jag och A på årets mellandags-REA!!



Hoppas den nya dammsugaren pallar håret från tre såna här monster och
en långhårig collie, samt allt skräp som följer med dem utifrån och in.



För några veckor sedan gick våran dammsugare sönder. Då bestämde vi oss för att låna en dammsugare så länge, för att kunna passa på att handla en ny på mellandagsrean i stället.

Den dammsugaren vi hade var en gammal Elekrtolux Royal, som min morfar hade köpt av en dammsugarförsäljare för typ 15-20år sen. Det var riktig kvalité på den dammsugaren det. Men med alla dessa år på nacken, allt damm, grus, katt och hundhår så har den nu gjort sitt. Frågan är om vi någonsin kommer att få tag på en så bra dammsugare igen?

Vi åkte i alla fall till Elgiganten och tittade. Det fanns ju en hel uppsjö av dammsugare att välja på! Efter mycket funderande så bestämde vi oss i alla fall tillslut för en Miele s5261. Den skulle vara extra bra om man hade djur, så vi får hoppas att den uppfyller våra förväntningar. Självklart så var ju inte just den modellen som vi nu bestämde oss för med på REAn. Men men jag hoppas i alla fall att den blir bra. Den modellen hade de sålt slut på, så jag ska åka och hämta den nästa vecka när den kommer hem.

Vi passade även på att byta älsklingens julklapp som han fick av mig. Det var en grå rock som i kroppen satt jättebra, men ärmarna var alldeles för korta.
När vi kom till butiken jag köpt den i var det "kilometerlång" kö och inte fanns det någon ny rock som passade heller. Men efter en lång stunds väntan så fick vi i alla fall pengarna tillbaka. Och tänk: Vi hittade en annan rock, i en annan butik som satt som en smäck. Bättre kunde den inte bli och älsklingen blev jättenöjd.

Vi tog en paus för att luncha och precis då råkade systeryster och hennes J komma förbi. Så de passade på att slå sig ner hos oss och ta en bit mat de också. Det var kul att vi fick en mysig stund tillsammans med dem utan att det var planerat. 
Efter alla dessa timmar så orkade vi inte med allt folk längre, så vi åkte och handlade lite mat innan vi tog oss hemåt. Tänkte att jag ska ta en liten tur i några affärer nästa vecka när jag ska hämta dammsugaren, känner att det börjar bli dax att uppdatera garderoben lite.

Ha en trevlig tisdagskväll.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar