torsdag 30 december 2010

Tack!!


-Jag blir så glad av era kommentarer! Idag ville jag tacka er för de fina och värmande orden ni lämnar till mig. Det är så kul att få höra att min blogg är till glädje för fler än mig själv. 

Idag är det näst sista dagen på år 2010. När jag tänker tillbaka på det här året så inser jag att det har hänt en hel del och att det har förändrat mig och min tillvaro är i alla fall ett som är säkert.

Jag brukar säga att det mesta har en mening. Även fast man inte alltid förstår varför vissa saker händer så brukar det alltid lösa sig på ett eller annat sätt i slutänden. Nu med facit i handen måste jag ju säga att även det negativa som hände mig detta år blev omvandlat till något positivt. Det jobbiga och dåliga som hände har nu fått mig att se saker från en annan synvinkel och jag har fått erfarenheter för livet. En sak är då säker: jag ska aldrig tillbaka till det som en gång har varit. Nu blickar jag framåt, mot ett nytt år att uppleva.

Från och med nu ska jag bara försöka minnas allt fint som händer. Jag ska blicka tillbaka på allt som om jag bläddrar i ett vackert gammalt fotoalbum där jag ser mina minnen som härliga bilder.
Jag ska fortsätta att ha mina drömmar svävande runt mig.
Men framförallt så ska jag försöka att leva i nuet. Jag ska försöka ta en dag i taget och njuta av den och ta vara på de ögonblick som varje ny dag skänker mig.









Nu när jag ändå skrev om gamla fotoalbum så kunde ju dagens bilder få visa det vackra gamla albumet efter pappas faster Ester. Bilden är antingen ett förlovnings eller bröllopsfoto på henne och hennes man med sina respektive föräldrar. Visst är de fina tillsammans och visst är det något särskillt med gamla saker? Jag älskar det!
Just nu ligger detta vackra album och pryder den gamla "äppel-skänken" på kontoret.


Nu är det dax att äta kvällsmat...
 grillad kyckling står överst på menyn.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar