söndag 12 december 2010

Underbra helg!


Hela denna underbara helg har gått i vänskapens tecken. Först med glöggkvällen i fredags då nästan alla våra fina vänner infann sig, bortsett från några som inte kunde komma.

Igår blev inte dagen som vi hade planerat...ingen korvgrillning med pinnbröd och ingen varm o´boy.
Men jag måste säga att den blev ändå bättre, än vad jag från början hade tänkt mig.
Jag är så glad över att vi har träffat ett nytt par att lära känna. De verkar vara så himla fina människor. Så lättsamma att prata med, glada och positiva, som sprider energi omkring sig och lättar upp stämningen. 
Igår insåg jag hur bra jag mådde av att umgås med dem. I mina ögon är de vad jag kallar "MÅ BRA MÄNNISKOR" (som jag mår bra av) och som jag skulle vilja lära känna bättre och bättre.
Vi åt lite mat, gick på en härlig vinterpromenad, vi pratade, pratade och pratade, fikade lite och pratade lite till.
-Det blev en otroligt mysig och lyckad dag.



Jag blev lite barnslig...



...och gjorde vackra snö-änglar.


Idag har det varit 15 minusgrader, men en härligt strålande dag. Det är tredje advent, så vi fick tända nästa ljus i staken. Bara ett kvar nu, det börjar närma sig...

Åt en mysig frukost med älsklingen. Sen tog vi på oss varmaste overallerna, mössor och tjocka vantar för att gå på julgransjakt tillsammans med vår fyrbenta vän.
Det blev en riktig promenad i det ljuvliga vintervädret. Vi gick först 3,5km på plogade vägar och sen flera hundra meter i djup snö för att hitta en fin gran. Till slut fann vi den rätta! Då var det bara att pulsa sig över 1km hemåt, genom den djupa snön i skogen
Men nu står granen ute i garaget för att acklimatisera sig under natten. I morgon ska vi ta in den och klä den, lagom till Lucia.

Jag har även börjat slå in julklapparna idag. Vilken julstämning man får då. Ska fortsätta med det imorgon så att jag kan lägga dem under granen.
Älsklingen fick åka och röja snö idag igen. Så jag passade på att gå och hälsa på min fina vän och världens bästa granne (som bor 3km bort). Vi fikade och hade det mysigt, sen skjutsade hon hem mig.

Nu är älsklingen snart på väg hemåt, så jag ska fixa färdigt maten. Ikväll blir det bakad potatis. Mums...


Hoppas att ni alla  
 har haft en fin helg.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar