onsdag 12 januari 2011

Allting är möjligt...



... endast du sätter gränserna! 


Igår blev salen färdig. Min älskade sambo förverkligade en liten önskan som jag hade. Jag hade egentligen två önskningar angående salen, en riktigt riktigt stor och en betydligt mindre...

-Min stora önskan var att lämna in och renovera dessa vackra matsalsstolar som jag fyndade på blocket i somras. Det finns 11 stolar i varierande skick, (allt från användbara till att man knappt ser att det är en stol) men min förhoppning är att kunna få fram 8st hela. Som ska kunna stå runt det gamla matsalsbordet. 

Jag har en liten idé om att måla dem och alla de andra möbler vita och att fixa klädda sitsar i grått till alla stolarna. Sen skulle jag vilja gjuta en betongskiva till vardagsrumsbordet och köpa en divansoffa, gärna i betonggrått.
Ett litet plus i kanten skulle vara att i framtiden köpa en vacker gammal kakelugn och installera i ett av hörnen, där det en gång för länge sedan har stått en. 

Men jag är nöjd med att den lilla önskan gick i uppfyllelse. Det var inte ett så särskilt stort projekt, nu blev det bara total om-möblering. Resultatet blev riktigt bra, till och med bättre än vad jag hade förväntat mig. Så nu får jag nöja mig ett tag till innan delar av det stora projektet kan gå i uppfyllelse.

Jag försöker att tänka att allting är möjligt. Så nu är det bara att sätta igång och spara pengar. Jag tror att det kommer att bli jättebra.

Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Det låter som om det blev kanon fint.

    Och det är viktigt att ha drömmar.... för fy vad tråkigt livet skulle va utan dom,Och jag är helt säker på att stolarna och alla andra möbler blir vita en dag:) Kram.

    SvaraRadera