tisdag 18 januari 2011

Töväder...

Vårfloden kom fort i år!!
Jag tycker att det är helt otroligt att snön smälter så snabbt, ån är nu helt full med vatten. Men troligtvis är det inte den enda vårfloden som kommer i år, med tanke på att det bara är den 18de januari. Vi får väl se hur länge detta töväder fortsätter. Själv tror jag inte att det dröjer särskilt länge innan det fryser på igen.

Men äntligen har jag varit och införskaffat mig ett par broddar. Så nu är jag redo, oavsett vilket väder och väglag resten av vintern än tänker bjuda oss på.






Idag satt jag och tittade igenom mina gamla bilder. Då fann jag denna på den vackra julrosen, som växer hemma hos mina föräldrar.

När jag var 15år jobbade jag extra i en blomsteraffär. Hon som ägde butiken skickade med mig en blomma hem som hette Helleborus niger. Då visste jag inte riktigt vad det var för blomma, men jag tog hem den där ynkliga plantan som endast bestod av ett par små flikiga blad. Jag försökte att vårda den ömt och när våren kom så planterade jag ut den i rabatten.

Den trivdes visst riktigt bra på den platsen och den växer och frodas för vart år som går. Det är alltid lika spännande när snön börjar smälta och se hur många blommor som tittar fram.
Jag tycker att de är så otroligt vackra, snart dax att införskaffa några till min egen trädgård.

Ååå vad jag längtar efter våren nu. Vill så gärna se hur vår trädgård kommer att bli. Förra året hade vi en grävmaskin här som vände upp och ner på hela trädgården.
Jag är så förväntansfull!!
Tur att man kan tjuvstarta våren inomhus, så man kan njuta av det fram tills den riktiga våren knackar på dörren.


Ikväll blir det sängen tidigt...
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar