måndag 28 februari 2011

Lördagsfirande...







I lördags hade vi bestämt med min kära systeryster att dom skulle komma hit för lite födelsedagsfirande. Tänkte att det skulle vara skönt att det bara var vi och dom, så det fick vara lite lugn och ro. Det var första gången som lilla Alexande skulle komma hem till moster, så vi slog två flugor i en smäll och det tyckte jag skulle firas ordentligt. Så jag bestämde mig för att göra smörgåstårta dagen till ära.

Lagom som jag stod där och dekorerade smörgåstårtan så plingade det på dörren. Då kom min fina granne och hennes lilla barnbarn förbi för att gratulera mig. Hon är så gullig som alltid kommer ihåg oss vid alla högtidsdagar. Hon är alltid så go, glad och snäll. Till jul brukar det alltid hänga någon liten påse på dörren, hon tittar alltid förbi när någon av oss fyller år, till och med namnsdagar kommer hon ihåg.

Av henne fick jag ett litet paket och en blomma, i paketet var det en liten bok: 50sätt att mörda en snigel. Kan vara mycket bra att ha till hands nu när de där otäcka mördarsniglarna sprider sig värre än ogräs. Vi får hoppas att det dröjer innan de kommer hit.






På eftermiddagen kom då äntligen mosters lilla efterlängtade Alexander! Jag fick en bukett med jättefina blommor och ett paket. Jag blev så glad för i paketet låg det ett presentkort från en skönhetsalong, tanken var att jag skulle få någon form av chokladspabehandling.
-Det ser jag verkligen fram emot!!









Vi åt smörgåstårta, tittade på bilder som jag tagit på Alexander och på "mag"-bilderna innan Alexander föddes, vi slappade och sen hjälptes vi åt att laga middagen. Det blev lövbiff, rostade rotfrukter i ugnen, min timjansås och en fräsch sallad till.
Till efterrätt fick det bli lite turkisk yoghurt med hallon, kiwi, valnötter och honung. Det blev verkligen en helt underbar lördag, med härligt födelsedagsfirande på ett mycket lugnt och skönt sätt. Helt i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar