torsdag 10 februari 2011

Mera snö...




Jag är så glad att jag verkligen tog vara på gårdagens underbara solsken. Försökte att vara ute nästan hela dagen. Långpromenaden tillsammans med Diezel var så härlig och sen fortsatte jag att njuta av solen i en solstol efter söderväggen. Jag släppte ut mina små söta hönor, så de fick spatsera i det fria. Passade även på att öppna upp dörrarna till ladugården, så de små söta lammisarna också fick njuta av de värmande strålarna.

Tack för de fina kommentarerna jag fick av er igår. Snön var inte bara ett hot, den kom så gärna tillbaka till oss igen...

...så idag känns det inte lika lockande att vara ute. Det är riktigt grått och ser kyligt ut, samtidigt som snöflingorna faller allt tätare. Idag blir de obligatoriska promenaderna betydligt kortare än igår. Jag får försöka att njuta av det lilla våriga som jag har försökt att skapa här inne, med hjälp av pärlhyacinter, krokus, tulpaner och diverse kvistar från trädgården i stället.

Imorgon ska jag åka hem till mina underbara föräldrar. Där ska jag äntligen få träffa min fina lilla systerson och även de stolta och lyckliga föräldrarna så klart. Ska bli så kul, jag är så otroligt spänd och förväntansfull!!

Nu är det dax att fixa fram lite frukost till mig och collien. Sen får vi klä oss varmt och ta oss ut på en promenad, vare sig vi har lust eller inte.

Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar