måndag 14 mars 2011

En ny vecka har startat...




När jag vaknade i morse kände jag mig riktigt stel och trött. Men jag bestämde mig för att det här ändå skulle få bli en bra dag, så jag gick upp och åt grötfrukost tillsammans med älsklingen. På förmiddagen har jag småpysslat lite här inne och sen försökt jag att varit ute så mycket som jag orkade.

Jag gick en promenad med Diezel och grannens hund, gjorde min mindfulness-träning, lagade mat och hade hönorna ute en stund. Nu på eftermiddagen kom den härliga vårsolen med sina värmande strålar, då blev det en promenad till. Denna härliga promenad avnjöt jag tillsammans med Diezel och älsklingen. 

Min fina vän hjälpte mig att fixa spotify i fredags, så nu går datorn på högvarv här hemma med en massa bra musik. Just för tillfället spelas det Little Willie John med Peter Lemarc. Innan dess var det Like A Prayer med Jay Smith på hög volym. Den karln sjunger ju som en gud, man både njuter och ryser av hans underbara röst. Nästa låt är med Bruce Springsteen, hans röst är det ju inte heller så stora fel på... Eller vad säger ni?? 

Imorn ska jag besöka min underbara lilla systerson och bästaste systeryster. Ska bli så kul...Längtar!!

Nu har jag tänt en massa ljus här inne, det är så mysigt. Ska krypa upp i soffan med en god kopp te och tidningen lantliv, för att bara få fortsätta att njuta av denna härliga kväll.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar