tisdag 22 mars 2011

I pysseltagen...


Igår blev jag så otroligt sugen på att pyssla lite. Fick en liten idé om att göra iordning lite påskpynt. Jag har ju sparat på lite påskägg som man fått genom åren och de ligger ju bara där i skåpet och samlar damm.

Kom på att jag skulle fixa till dem lite så de passar bättre in här hemma hos oss. Så jag började leta lite i gömmorna efter något att piffa till dem med.

 







Med lite fjädrar, spets, gamla fina fotografier, boksidor och notblad fick jag för mig att man skulle kunna göra något vackert.














Jag har börjat med att limma på lite boksidor, fotografier och notpapper. Tror faktisgt att de kommer bli riktigt fina när de väl är klara. Jag har kommit en bit på vägen, men nu låter jag dem vara ett tag och fortsätter en annan dag när "pyssel-andan" faller på. Det är ju som tur är en hel månad kvar till påsk. 


2 kommentarer:

  1. Nu börjar jag känna igen dig pyssel... Ida:)
    Det kanske är en vändning på gång nu :) Känns jätte kul.Och du STAREN var här först:)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. så fina ägg.. duktiga tjejen!

    SvaraRadera