lördag 26 mars 2011

Ljuvliga Lördag!!




Våra små söta kalvar njuter av att få
springa runt ute i hagen i vårsolen.



Här har vi haft en riktigt ljuvlig lördag i solskenet. Lammisarna ligger och solar i de små fläckarna som blir genom fönstren och kalvarna set ut att tycka det är jättekul att få springa runt i hagen och leka ta fatt med varandra. Det är så härligt att bara stå och titta på dem och se att de njuter lika mycket som jag själv, av att våren äntligen är här.

Största delen av dagen idag har vi tillbringat utomhus, förutom när vi har varit inne och ätit. Vi har varit till återvinningsstationen och lämnat ett helt pickup-flak med plast, glas och metall. Sen åkte vi och pantade tomburkar, så nu känner vi oss riktigt duktiga.

Älsklingen har fällt lite träd och krattat på gräsmattan och gjort så fint. Själv har jag förskt att göra lite fint genom att köpa hem de allra första penséerna och idag har jag planterat dem i krukorna vid trappen. Jag har matat våra små flasklammisar och även gosat en hel del med de små sötnosarna. 

Det har blåst hela dagen idag, men vad gör väl det när det finns härliga platser på gården där det alltid är lä. Där passade jag på att njuta lite extra i solskenet, så nu har fräknarna exploderat i ansiktet på mig.

Nu känner jag att magen börjar kurra, dax för lite mat. Ikväll står det tacos på menyn...


...ska bli riktigt gottigottigt!

Kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar