tisdag 8 mars 2011

Tisdag...

Det har varit lite klent med inlägg på bloggen ett tag nu. Jag har inte riktigt haft lust och inte riktigt tagit mig tid att skriva så mycket. Dessutom har de senaste dagarna innehållit yoga för hela slanten. Jag hade nämligen bokat in mig på en yoga-helg.

Det började i fredags med Yin-yoga och andningsövningar. I lördags var det Hatha-yoga och mindfulness och lika i söndags med hatha och mindfulness. Kan säga att det känns rejält i kroppen efter denna helg, men på ett bra sätt.

I söndags var mina underbara föräldrar här hemma och hjälpte oss att komma ifatt med en hel del saker som bara blivit liggandes, alldeles för länge. Det är jag så otroligt tacksam för!!

Igår blev det en tur in till stan för att hälsa på min fina syster och lilla Alexander. Han är så underbar den där lilla prinsen. Det går så fort, han växer ju så det nästan knakar i honom. Jag är så lycklig över att jag får vara moster åt denna ljuvliga lilla kille.

I går kväll skulle älsklingen på möte, då bestämde jag mig för att ha en "må bra kväll" för mig själv. Jag spolade upp ett varmt bad, tänd levande ljus, gjorde i ordning lite vindruvor, ett stort glas vatten och en bit mörk choklad. Sen satte på min avslappningsskiva och kröp ner i det härliga badet. Kan tala om att det gjorde susen för mina möra muskler och stela kropp.








Nu ska jag ta mig ut i blåsten på en promenad med min fina collie. Hoppas ni får en underbar tisdag.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar