lördag 12 mars 2011

Två vårtecken på samma underbara dag!




Igår hade jag en fullspäckad, men riktigt bra fredag. Jag startade dagen med en härlig morgonpromenad, med min fina lilla Diezel. Sen tog jag mig iväg för att göra min sjukgymnastik. Efter det träffade jag en av mina allra finaste vänner.

Jag åkte hem till henne så jag fick se hennes nya lägenhet och så passade vi på att luncha tillsammans. Vi hade det så mysigt och jag blev kvar så länge att vi även hann med att ta en fika. Jag är så glad och tacksam över att jag har fått lära känna denna otroligt fina människa och att jag har förmånen att få ha en så underbar vän. Det är lycka!

På kvällen åkte vi in till stan, för att fira min fina systeryster som fyllde år. Där blev vi serverade en god middag, tårta och massor av fredagsmys med min ljuvliga lilla systerson. Kunde inte ha blivit ett bättre avslut på denna fantastiska dag. 



Dagen idag fortsatte lika underbart...

Vaknade tidigt av en strålande sol som steg utanför fönstret. Vi hade bestämt att vi skulle åka in till stan för att handla och sen sopsortera. Men när vi insåg vilket underbart vårväder denna dag var på väg att bjuda oss på så fick det bli ändrade planer. Vi tyckte att det var bättre att passa på att njuta av den här dagen, imorn kanske det regnar eller snöar...

Så jag och älsklingen tog oss ut med vovven på en härlig långpromenad i det strålande solskenet i stället.
-Det var så härligt!!
Vinden som blåser ute idag är inte sådär isande kall, utan mer åt det ljumma hållet. Det tar verkligen på snön nu och man känner att våren är på väg.

När vi gick där på på vägen fick vi se det allra
första riktiga vårtecknet i år: En liten brun hårig fjärilslarv som kom och kröp där över vägen. När vi kom hem sprang vi på nästa vårtecken: Snödropparna som har lyckats ta sig upp på den enda lilla fläcken utan snö på vår gräsmatta.

-Nu njuter jag i fulla drag,
det är bara att passa på...

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar