tisdag 3 maj 2011

Lika fort som värmen kom...

. . . lika fort försvann den igen!!

I morse trodde jag nästan inte mina ögon, då jag slog upp dem och tittade ut genom fönstret. Den tredje maj har vi idag och alla gröna vårblad låg under ett tunt tunt täcke av vit snö. Man hann med att vänja sig fort vid det där varma underbara vädret som var. Men nu känns det riktigt ruggigt och kyligt ute igen.

-Men men, snö i maj har man ju inte dött av förut. Det var bara att ta fram långkalsongerna och på med mössa och vantar igen när jag skulle gå ut.






Jag har gått min morgonpromenad med Diezel och så har jag varit till frissan och gjort håret lite vårfräscht. Så nu passar jag på att fixa och dona lite här inne, i stället för att vara ute i kylan
.
Idag tänkte jag visa er det vita gamla tvättfatet med den vackra kannan, som jag fått av mamma.






Såhär har jag gjort i ordning på badrummet med lite våriga rosa toner, till det vita gamla tvättfatet. Jag ställde upp det tillsammans med mitt fina spegelfönster och lite väldoftande tvålar, parfymer och vitsippor.

-Vad tycks??










Tyckte det var synd att ha så vackra och väldoftande tvålar ligga inne i badrumsskåpet. Så jag tog fram dem och äntligen fann jag en bra plats för det fina tvålfatet jag inhandlade i vintras.






Nu ska jag fortsätta att plocka och fixa lite. 
Hoppas ni alla får en fin tisdag.

Kram kram



1 kommentar:

  1. Så fint... så fint... du är en iserations källa till oss alla, som kollar din blog:)

    Kram Kram:)

    SvaraRadera