tisdag 21 februari 2012

Nu blev jag sådär otroligt sugen på att baka...

Det är ju visst nån här hemma som fyller år snart, så då skall man väl passa på att fira med lite sötsaker :)
För flera år sedan bakade jag nästan varje vecka och jag tyckte det var så kul. Helt plötsligt kom jag bara av mig i mitt bakande och de senaste åren kan jag räkna ihop alla baktillfällen på en hand.
Men nu äntligen har lusten kommit tillbaka och jag fick lite inspiration igen :)


 Jag känner att jag kanske är lite sen av mig, men nu skall jag för första gången ge mig på att baka cupcakes. Satt och kikade på lite inspirerande bilder igår, på hur fint man kan dekorera både tårtor och cupcakes. Så nu måste jag göra ett litet försök. Har bara så svårt att bestämma mig över vilken sort jag skall göra. 
-Om ni har några goda cupcakecresept på lager, så tar jag tacksamt emot dessa... 


Men nu blir det först en morgonpromenad med colliepojkarna. Skall passa på att njuta ordentligt av fåglarnas ljuva stämmor och solens härliga strålar. 
När jag kommer hem igen blir det att gå och hämta in lite ägg från hönorna och sen är det bara att ta fram mjölet och sätta igång.

Ha en fin tisdag!!
Kramar Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar