onsdag 15 februari 2012

Vackert...

I natt har det snöat och här dalar snöflingorna fortfarande ner utanför mitt  fönster. Det kändes som det inte skulle bli nån riktig vinter i år, men sent omsider kom snön i alla fall. 
Min längtan efter våren var ju så stark, så ett sånt här bakslag trodde jag inte alls att jag skulle gilla. 
Men nu måste jag faktiskt medge att jag tycker det är riktigt vackert med detta vita vinterlandskap.

 

  Jag blir så sugen på att göra snöänglar, snögubbar och snölyktor, kasta snöbollar med hundarna och att åka spark. Förra vintern bjöd mig på så många härliga turer på sparken och tänk i år har den inte ens blivit framtagen. Men nu kanske det börjar bli dags ;)


De senaste dagarna har ju bjudit oss på härligt solsken och det är verkligen något som får mig att fylla på med ny energi. Tänk om solen kunde få för sig att visa sina ljuva strålar idag också... I så fall skall jag ta med mig ett av våra mjuka fina lammskinn och sätta mig på sparken och sola min vinterbleka kind samtidigt som kroppen får sig en dos av D-vitamin.


Vet ni om att vi säljer lammskinn förresten? Om någon av er skulle vara intresserad får ni gärna höra av er till mig. Antingen genom att lämna en kommentar här eller skriv ett mail till mittljuvligalantliv@gmail.com.

-Vad gör ni andra bloggare en onsdag som denna??

Ha det gott!!
Kram Ida

 ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar