lördag 3 mars 2012

Födelsedagsfirande...

Oj, nu har jag inte skrivit här på över en vecka... 
Jag har haft fullt upp med både det ena och det andra. Förra fredagen bakade jag inför helgen, för i måndags fyllde jag år och detta firade jag i dagarna tre. 

I lördags firade vi med älsklingens familj. 
Eftersom det är så många barn i den familjen så tog vi en riktig mysdag utomhus, som startade med tipspromened bort till dammen i skogen. Väl där blev det skridskoåkning och korvgrillning i det underbara solskenet.
Sen fortsatte vi med födelsedagsfika inne i värmen.


Här ovan ser ni min födelsedagstårta. Å vad det var kul att baka den. 
-Nu tror jag nästan att jag har hittat en ny hobby :)
Jag har alltid tyckt det varit kul att baka, men detta blev något utöver det vanliga. Det roligaste var att göra de små söta blommorna i sockerpasta som jag dekorerade både mina cupcakes och tårtan med.

Här nedan följer lite bilder från fikabordet.



      



Min fina servis "Lovisa", som jag började samla på för många många år sedan.
Till slut blev den komplett.



     


Bara ett par små smakprov på vår lördag med korvgrillning och skridskoåkning borta vid dammen.
Det var så otroligt mysigt.



 På söndagsmorgonen fick jag mina fina paket av älsklingen, för sen bar det av hem till mina föräldrar, 
det var bestämt att jag skulle sova över hos dem några dagar.

Där fortsatte vi med lite födelsedagsfirande tillsammans med systeryster, hennes J och min goa lilla systerson. Av dem fick jag denna fina bukett med blommor och presentkort på min favoritklädbutik :)





Sen kom då måndagen som egentligen var den stora dagen. 
 Jag låg där i sängen i mitt föräldrahem på "prinsesslakanen" (dessa lakan var de allra finaste sängkläderna man kunde tänka sig när man var liten. De är vita med fina blommönster, spetsar och volanger. Jag och min syster slogs nästan om vem som skulle få sova på "prinsesslakanen" när vi var små, men alltid när man hade födelsedag så hade man ju förtur och så även denna födelsedag ;) )
Mitt uppvaknande blev att mammi och pappi kom och sjöng för mig och så fick jag paket på sängen,
och för en stund kändes allt precis som när man var liten.

Det har verkligen varit ett perfekt födelsedagsfirande, tillsammans med alla nära och kära och jag blev så bortskämd med en massa fina presenter. Men dessa får jag spara och visa er en annan gång.
Resten av veckan som gått har oxå bjudit mig på riktigt fina och roliga dagar. 
Men även detta väljer jag att visa vid ett senare tillfälle, för nu börjar det bli dax 
att ta tag i denna underbara dag.

Önskar er allt gott!
Kramar Ida





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar