söndag 4 mars 2012

-Å vilken ljuvlig söndag!!!


 Så här vackert var det i morse, när man såg ut genom vårt köksfönster. 

Jag tog en härlig morgonpromenad med colliepojkarna, efter att vi hade varit uppe tidigt och matat lammisarna. Det var så härligt att gå ut innan alla andra vaknat och att få njuta av den stora solen som steg över slätten ikapp med vårfåglarnas ljuva stämmor.


De senaste dagarna har jag funnit massor av vårtecken :)
 Jag har plockat hem videkissar, svanarna har landat nere på åkrarna och i rabatten blommar snödropparna. De värmande strålarna och vårfåglarnas ljuva sång gör sitt till för att man skall komma in den riktiga vårstämningen som så sakta men säkert börjar infinna sig. Hoppas bara att det får förbli så, så man slipper bakslag med snö.


Inne fortsätter jag att njuta av vårblommor som tulpaner och lökar. Sist när vi var och handlade så passade jag på att köpa med dessa vackra julrosor hem, som skall planteras ut i rabatten längre fram i vår.




-Vad skall ni göra en dag som denna? 
Jag själv väntar besök :) Min lilla älskade systerson och hans fina föräldrar kommer hit och hälsar på.
Denna dag har alla förutsättningar för att bli en riktigt lyckad dag och jag önskar er detsamma.

Kramar Ida


1 kommentar:

  1. Vilka vackra morgonbilder! Det är en härlig tid som kommer nu.

    Det var ett riktigt födelsedagsfirande. Vilken fin tårta du har bakat!

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera