onsdag 4 april 2012

Ljuvliga Onsdag!!!

Inga nya bilder från Danmark har jag att bjuda er på idag heller...

Men vi har en riktigt ljuvlig och vårig onsdag här på Närkeslätten. 
Solen skiner, fåglarna kvittrar och himlen är alldeles blå...
Däremot har natten har bjudit oss på flera minusgrader, så det kändes som rena vinterkylan när man klev upp i morse. Måste säga att jag tycker riktigt synd om de stackars penséerna som står på vår farstutrappa. 


Har i alla fall tagit en härlig förmiddagspromenad i det underbara solskenet. 
-Oj vad tussilago det har ploppat upp i dikena överallt.


Hittade dessa bilder från förra året på lite härliga tussilago som fick lysa upp påsken.
Inser nu att jag helt har glömt att påskpynta. Inte för att jag brukar göra så jättemycket, men lite dekorerade ägg, fjädrar och ris brukar ju i alla fall få komma fram.

Kanske skall ta mig för att plocka in lite ris och göra i ordning min lilla påskbricka som förra året.
Det är ju trots allt lite mysigt :)

Ha en fortsatt underbar onsdagseftermidag.
Kramar Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar