tisdag 23 oktober 2012

God morgon!!


 I mitt senaste blogginlägg visade jag ett gäng bilder på min höstdekorering utanför groventrén.
Så idag bjuds det på bilder från stora entrén på framsidan av huset.


 
För att få upp allt på höjden har jag använt mig av en vacker gammal trätunna och en gammal ägglåda. På dem placerade jag fågelburen och blommorna planterades i mina fina trähinkar.

Höstblommorna jag köpte denna gång var två vita callunaljung, tre vita minicyklamen och numer bor det även en vit prydnadskål på trappan (ej med på bild). Jag plockade mossa i skogen och äpplena är såklart från den egna trädgården.




   



Murgrönor är en användbar växt som jag alltid brukar ha hemma, jag köper dessa tidigt på våren tillsammans med en massa vårlökar och penséer, sen hänger de med i alla olika planteringar hela sommaren och hösten. 
 Ett litet murgröna-tips är att gräva ner dem i trädgårdslandet innan vintern och täcka över dem lite, om du har tur så är det bara att rensa dem lite på våren och återanvända dem i de nya vårplanteringarna igen.

Även här på trappan fick det hamna lite ljus, så vi kan mysa på kvällarna.



 

Det var allt från mig idag...
Nu blir det frukost med älsklingen och sen morgonpromenad tillsammans
med mina fina colliepojkar i solskenet :o)

Önskar er alla en underbar tisdag.
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Bara så himla fint har du gjort utanför ditt hus.Härligt med massor av ljus nu när hösten är här.Njut dagen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Så gaaaaaalet fint du gjort vid entrén!! Så inbjudande:))
    Hoppas allt är fint med dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera