lördag 20 oktober 2012

Lite höstfint...


Idag tänkte jag bara bjuda er på lite bilder från utsidan.
Jag tycker att det är så mysigt att pynta och göra lite extra trivsamt såhär på höstkanten och så finns det ju så otroligt mycket vackert ute att använda sig av denna årstid. 
Så det fick bli en liten tur tillsammans med hundarna och plocka med sig av vad naturen hade att erbjuda :o)






När jag väl kom hem fick jag hjälp av Alfons att ställa ordning allt jag släpat med mig hem.
Det blev både kärleksört, nypon, höstlöv och vackra äpplen, sen rotade jag fram lite lerkrukor, tegelstenar och tegelrör, gammal rostig taggtråd och lite annat smått och gott som jag kunde hitta här hemma i gömmorna.


Det här med att tända ljus är verkligen något jag tycker är mysigt, framför allt den här lite mörkare årstiden. Inne brukar det brinna ljus både lite här och där. Men jag tycker även att det är så otroligt mysigt och välkomnande att låta ett par små lyktor få brinna även utanför dörren. Så därför placerade jag ett par stycken på den vackra gamla trätunnan.




Den här gamla pumpen är ett fynd från en av mina skattkammare som finns här hemma på gården.
Jag tror att det är nån gammal brandspruta eller nått i den stilen.
Fin är den i alla fall :o)
 

Nej ni det här duger inte... 
...nu är det snart frukost och sen får det bli långpromenad med colliepojkarna i regnet...

Passar på att önska er alla en underbar lördag.
Många kramar Ida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar