lördag 12 januari 2013

Vilken riktning livet tar...

Nyårsafton firades in ordentligt, då jag var med och gifte bort en av mina bästa vänner. 
Jag hade den stora äran att få göra hennes brudbukett. Den bestod endast av vita tulpaner. 
Det var riktigt pirrigt, men jag tror att jag lyckades få till den så som hon ville 
och det kändes som att hon blev nöjd. 
 Kvällen var riktigt rolig, den bjöd på god mat, skratt, glädjetårar, nya bekantskaper 
och dans hela natten lång.


-Nu har vi kommit en liten bit in på det nya året. Det känns riktigt bra.
Jag har reflekterat lite över de senaste åren, det känns som min väg har varit både lång, krokig och med många tunga uppförsbackar.
Men i höstas kändes det äntligen som att jag kunde börja gå framåt med lite lättare steg igen och helt plötsligt kom jag till ett vägsjäl. Det var lite svårt att veta åt vilket håll man skulle fortsätta att gå, men jag gick på magkänslan, jag tog den lilla stigen som bara råkade dyka upp och jag tror att det var helt rätt val att börja min vandring på den stigen. Det känns rätt i magen och jag tror att det är den stigen som i slutändan kommer att leda mig i rätt riktning mot min dröm.

Jag har lärt mig många saker under denna tid. När det varit som jobbigast så har jag undrat varför det skulle vara på just det viset, men nu när jag äntligen börjat tagit mig igenom detta, så kan jag med glädje säga att jag inte skulle ha velat haft det på något annat sätt. En hel del av allt det negativa har ändå fört med sig många positiva grejer och jag har fått erfarenheter som jag kommer att bära med mig resten av mitt liv.

Nu har jag bestämt mig för att jag tänker lämna allt detta bakom mig.
Jag blickar nu framåt, det känns verkligen spännande att inte veta vad som skall hända och ske. 
Jag ser fram emot det här året, vi får väl alla se vad vi kommer att bjudas på 
och vilken riktning livet kommer att ta. 

Dagen idag kommer i alla fall att bjuda på kvalitetstid med älsklingen och mina fyrbenta vänner.

Önskar er alla en underbar lördag.
Glöm inte bort att ta hand om varandra.
 Kramar Ida

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar